Spelmotorarkitektur - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Spelmotorarkitektur

Avancerad nivå | 7.5 hp | Kurskod: DIT455

Kursen ges inte som fristående kurs detta läsår, men kan ingå i program/kurspaket. För information kontakta institutionen.

Om kursen

Kursen ger en föreståelse för komponenterna i moderna spelmotorer och interaktiva simuleringar.

Modellering och implementation av spelmotorer och interaktiva simuleringar är kärnan av spelmotorarkitekturkursen. Kursen fokuserar primärt på 3-dimensionella system även om andra typer av spelmotorer och simuleringar berörs. De visuella komponenterna av dessa system ligger i centrum för kursen men andra viktiga delar såsom nätverk, AI och fysiksimuleringar täcks in av kursen. 

För mer information

https://gul.gu.se/public/cou...

Visa mer

Kursplan

DIT455

Studievägledning

Tina Mathé E-post: svl@cse.gu.se, tel: 031-772 1071

Institution

Institutionen för data- och informationsteknik
41296 Göteborg

Besöksadress: Rännvägen 6 B

Sidansvarig: Jörgen Ölund
Sidan uppdaterades: 2020-02-18 14:41

Tipsa en vän
Sidan i utskriftsvänlig version

Sidansvarig: Jörgen Ölund|Sidan uppdaterades: 2019-01-10
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?