Spelmotorarkitektur - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Spelmotorarkitektur

Avancerad nivå | 7.5 hp | Kurskod: DIT455
VT 2020
50% Dag
Göteborg
Period: 20 januari 2020 - 21 mars 2020
UNDERVISNINGSSPRÅK: Engelska

Om kursen

Kursen ger en föreståelse för komponenterna i moderna spelmotorer och interaktiva simuleringar.

Modellering och implementation av spelmotorer och interaktiva simuleringar är kärnan av spelmotorarkitekturkursen. Kursen fokuserar primärt på 3-dimensionella system även om andra typer av spelmotorer och simuleringar berörs. De visuella komponenterna av dessa system ligger i centrum för kursen men andra viktiga delar såsom nätverk, AI och fysiksimuleringar täcks in av kursen. 

För mer information

https://gul.gu.se/public/cou...

Visa mer

Kursplan

DIT455

Behörighet och urval

Förkunskapskrav: För att vara behörig till kursen ska studenten ha avklarat kursen DIT223 Datorgrafik, 7,5 hp, eller motsvarande. Följande kunskapsnivå i Engelska krävs; Engelska 6/Engelska B eller motsvarande från ett erkänt internationellt test, t.ex. TOEFL, IELTS.

Urval: Högskolepoäng, max 225 hp

Studievägledning

Tina Mathé E-post: svl@cse.gu.se, tel: 031-772 1071

Kursen ges vid

Institutionen för data- och informationsteknik
41296 Göteborg

Besöksadress: Rännvägen 6 B

Sidansvarig: Kerstin Eiman
Sidan uppdaterades: 2018-06-15 12:12

Tipsa en vän
Sidan i utskriftsvänlig version

Sidansvarig: Kerstin Eiman|Sidan uppdaterades: 2019-01-10
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://utbildning.gu.se/kurser/kurs_information/?courseid=DIT455
Utskriftsdatum: 2019-09-17