Spelmotorarkitektur - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Spelmotorarkitektur

Avancerad nivå | 7.5 hp | Kurskod: DIT455
VT 2020
50% Dag
Göteborg
Period: 20 januari 2020 - 21 mars 2020
UNDERVISNINGSSPRÅK: Engelska
Öppnar 16 september GU-28657

Om kursen

Kursen ger en föreståelse för komponenterna i moderna spelmotorer och interaktiva simuleringar.

Modellering och implementation av spelmotorer och interaktiva simuleringar är kärnan av spelmotorarkitekturkursen. Kursen fokuserar primärt på 3-dimensionella system även om andra typer av spelmotorer och simuleringar berörs. De visuella komponenterna av dessa system ligger i centrum för kursen men andra viktiga delar såsom nätverk, AI och fysiksimuleringar täcks in av kursen. 

För mer information

https://gul.gu.se/public/cou...

Visa mer

Kursplan

DIT455

Behörighet och urval

Förkunskapskrav: För att vara behörig till kursen ska studenten ha avklarat kursen DIT223 Datorgrafik, 7,5 hp, eller motsvarande. Följande kunskapsnivå i Engelska krävs; Engelska 6/Engelska B eller motsvarande från ett erkänt internationellt test, t.ex. TOEFL, IELTS.

Urval: Högskolepoäng, max 225 hp

Studievägledning

Tina Mathé E-post: svl@cse.gu.se, tel: 031-772 1071

Kursen ges vid

Institutionen för data- och informationsteknik
41296 Göteborg

Besöksadress: Rännvägen 6 B

Sidansvarig: Pontus Sundén
Sidan uppdaterades: 2018-06-15 12:12

Tipsa en vän
Sidan i utskriftsvänlig version

Sidansvarig: Pontus Sundén|Sidan uppdaterades: 2019-01-10
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?