Game Design & Technology masterprogram - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Game Design & Technology masterprogram

Avancerad nivå | 120 hp
HT 2020
100% Dag
Göteborg
UNDERVISNINGSSPRÅK: Engelska
Kommentar: Observera att undervisningsspråk har ändrats gentemot vad som tidigare angivits. Kursen kommer att ges på engelska.
Öppnar 16 mars GU-18697

Om programmet

Masterprogrammet i Game Design and Techonology ger dig de färdigheter du behöver för att arbete i spelindustrin och andra teknikföretag som använder komplexa och interaktiva simuleringar och animationer, till exempel bilindustrin eller företag som använder virtual reality.

 

Undervisningsspråk är engelska för hela programmet.

 

High-performance game engines are crucial for rich and meaningful gameplay. From hyper realistic renderings of dynamic environments through complex procedural generation of massive game worlds, to distributed real-time systems with complex physics-based animations, the success and enjoyment of a game depends on robust and efficient implementation of a game engine. The master’s programme in Game Design and Technology is uniquely customized to fit companies’ needs for highly skilled programmers who understand the importance of gameplay and user experience. The skills and abilities used in game engine optimization can also be applied in other technical companies developing interactive simulations, animations, and virtual reality systems.

 

Choose your focus
Building on international research in games and computer science with over a decade’s experience in programming courses related to games, the master’s programme in Game Design and Technology provides you with the necessary technical skills to develop and expand game engines customized towards the gameplay needs and wishes of players and gamers. Courses in game research, gameplay design, game engine architecture, and computer graphics give you the combination of theoretical knowledge and practical group projects which is needed to develop advanced game engines or interactive simulations, and you will build your skills and understanding of how to find, test, and evaluate gameplay for various target audiences. You will have the opportunity to tailor your education to your particular interests through elective courses that will strengthen your skills in design or user experience or allow you to narrow your focus with a wide range of technical specializations, such as:

  • Algorithms for Machine Learning and Inference
  • Compiler Construction
  • Fluid Mechanics
  • Information Visualization
  • Mobile Computing
  • Real-Time Systems
  • User Analytics

Mer information om programmet

https://cse.gu.se/english/ed...

Visa mer

Behörighet och urval

Förkunskapskrav: Kandidatexamen 180 hp inklusive examensarbete (självständigt arbete) om minst 15 hp eller motsvarande inom området software engineering, programvaruteknik, datavetenskap, datalogi, informationsteknik, informationssystem, eller motsvarande. Kunskap i programmering med ett minimum av:
4,5 hp i objektorienterad programmering,
7,5 hp i modell- eller process-driven mjukvaruutveckling, och
7,5 hp i algoritmer och datastrukturer. Engelska 6 / Engelska B eller motsvarande

Urval: Högskolepoäng, max 225 hp

Studievägledning

Tina Mathé, e-post: svl@cse.gu.se, tel: 031-772 1071

Fakultet

Institutionen för data- och informationsteknik
41296 Göteborg

Besöksadress: Rännvägen 6 B

Sidansvarig: Pontus Sundén
Sidan uppdaterades: 2018-06-15 12:12

Tipsa en vän
Sidan i utskriftsvänlig version

Sidansvarig: Pontus Sundén|Sidan uppdaterades: 2019-01-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?