Masterprogram i Marknadsföring och konsumtion - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Masterprogram i Marknadsföring och konsumtion

Avancerad nivå | 120 hp | Hållbarhetsrelaterad
HT 2020
100% Dag
Göteborg
UNDERVISNINGSSPRÅK: Engelska
Stängd GU-18193

Om programmet

Short Summary

The master’s programme in Marketing and Consumption explores marketing, branding, meeting sustainability challenges, and understanding consumers in a global marketplace. It targets you who want to learn about the role of marketing and consumption in contemporary society, its cultural underpinnings, and global dimensions. Through cutting-edge, research-based courses, it gives you an opportunity to develop strategic thinking and top-quality skills in marketing and consumption in your pursuit of a successful career in these domains.

About the Programme

The marketplace is dynamic and ever changing, with continuous product launches competing for consumer attention and loyalty. The master’s programme in Marketing and Consumption is ideal for you who want to gain expertise in a critical area for success—understanding customers and how to respond to changing customer needs.

Who Should Apply?

Are you interested in understanding in how marketing and consumption can address sustainability challenges?

Are you intrigued by how marketing affects consumers and their behaviour?

Do you see yourself working in a fast-paced, dynamic international corporation?

If you’re interested in learning about the role of marketing and consumption in contemporary society and how it can address current social, economic, and sustainability challenges, then apply for the master’s programme in Marketing and Consumption.

After Graduation

Graduates of the programme receive a Degree of Master of Science (120 credits) with a major in Marketing and Consumption.

Due to our cutting-edge research focus, the programme is excellent preparation for PhD studies. Additionally, the public sector is increasingly aware of marketing needs, making public sector jobs a growing opportunity. There are also opportunities in the private sector, for example we have graduates working in leading companies in Sweden and internationally, such as Forsman & Bodenfors, Santa Maria AB, Unilever, L’Oréal, SEB, ELLOS, and Essity.

The following titles are common among graduates:

  • planner and assistant planner
  • marketing and digital marketing coordinator
  • digital growth manager
  • marketing assistant
  • media planner
  • trade marketing professional
  • transport manager
  • eBusiness specialist

See more at www.handels.gu.se/master

Mer information om programmet

http://www.handels.gu.se/mas...

Visa mer

Behörighet och urval

Förkunskapskrav: Generella förkunskapskrav:  
En kandidatexamen (motsvarande 180 högskolepoäng, hp) från ett internationellt erkänt universitet och kunskaper i engelska motsvarande studier i engelska på gymnasienivå, s.k. kurs Engelska 6/Engelska B eller motsvarande nivå från ett internationellt erkänt test. För mer information om de generella förkunskapskraven, se www.universityadmissions.se (engelska) och www.antagning.se (svenska).  Programspecifika förkunskapskrav: 
Minst 60 hp i företagsekonomi, samt minst 15 hp i statistik, eller 7,5 hp i statistik och 7,5 hp i kvantitativa metoder och/eller matematik.

Urval: The selection of students is based on three groups. Group 1 and 2 are prioritized. Group 1: Students with GMAT or GRE General Test result. Students need a GMAT test result of 350 or higher. Students with a GMAT test result lower than 350 will be placed in selection group 3. (GRE General Test results are translated to an equivalent GMAT score.) Group 2: Students registered on Handelshögskolans Ekonomprogram, Logistikprogram or Samhällsvetenskapligt miljövetarprogram (inriktning uthålligt företagande eller miljöekonomi), that are guaranteed a place on one of the nine MSc programmes, offered by the Graduate School. The students are not guaranteed their first choice of programme. See information on how the selection is made. Group 3: Number of credits (maximum 225 credits). If there are places left when the selection has been made in group 1 and 2, eligible students in group 3 will be selected.

Studievägledning

If you have additional queries, you are welcome to contact our student counsellors who will be happy to assist you.

Phone: 031-786 4956, E-mail: study.info@gs.gu.se

Institution

Graduate School, GS
Box 695
40530 Göteborg
Besöksadress: Vasagatan 1


Program som är hållbarhetsfokuserat där minst ett av programmets lärandemål tydligt visar att programmets innehåll uppfyller minst ett av de aktuella kriterierna för hållbarhetsmärkning. Detta innehåll ska också, i enlighet med kriterierna, utgöra programmets huvudsakliga fokus

Program som är hållbarhetsrelaterat där minst ett av lärandemålen tydligt visar att programmets innehåll uppfyller minst ett av de aktuella kriterierna för hållbarhetmärkning

Sidansvarig: Pontus Sundén
Sidan uppdaterades: 2020-02-18 14:41

Tipsa en vän
Sidan i utskriftsvänlig version

Sidansvarig: Pontus Sundén|Sidan uppdaterades: 2019-01-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?